Elin Hansson

HÖSTENS HETASTE SKOR DEL 1 - HÖGA STÖVLAR
Hej allihopa! Jag fick ett önskemål för någon vecka sedan om jag kunde tipsa om vilka skor som gäller i Höst. Därför har jag tänkt att göra en liten skoguide i 5-6 delar, där jag tipsar om skor. Idag har jag gjort den första delen och den kommer handla om Stövlar. Nästa del kommer i morgon. Förstår ni?


STÖVLAR


I år ska stövlarna vara riktigt höga. Ju högre dessto bättre. Jag har valt ut några skor från olika butiker samt lite inspirationsbilder på personer i lårhöga stövlar. Hoppas att detta ska inspirera er!

 

Dessa kommer från Scorett.

Lårhöga stövlar från Friis & co

Lårhöga stövlar


 

Lårhöga stövlar från Topshop. Vill ha!



Sofie Fahrman i lårhöga stövlar.

Rebecka Simonsson i Lårhöga stövlar


SÅHÄR BÄR DU DEN LÅRHÖGA STÖVLEN PÅ SNYGGASTE SÄTT:


- Att tänka enkelt och cleant är ett bra sätt att lyckas med att bära den lårhöga stöveln. Ett par riktigt skinny jeans, en tröja, linne eller t-shirt en kavaj eller skinnjacka och du är klar. En riktigt enkelt och lite finare vardagslook!
- Den lårhöga stöveln är även fin att bära till en kort fodralklänning. Bär helst en långärmad variant för att dämpa looken något så det inte blir ”Pretty Woman” all over. Var sparsmakad med accessoarerna, bär håret i en stram hästsvans och matcha en lösare modelle av kavajen. Glöm för bövelen inte utrycket ”less is more” här.

 

- Att matcha de lårhöga stövlarna med dina haremsbyxor är också en finfin kombination. Även här, som första tipset, behövs det inte krutas så mycket utan en slapp, urtvättad t-shirt och en kavaj/skinnjacka räcker för en supersnygg outfit. Satsa på ett par haremsbyxor som är riktigt smala längst vaden så det inte korvar sig i stövelskaftet.

 

 

Kate Moss i lårhöga stövlar.

 

Vad tycker ni om detta inlägget? Fick ni något tips?

 

 

 

Anonym

Tjejen längst ner på bild, är inte Jessica Simpson? Hon heter Rebecca och bloggar för stureplan.

Elin

Jag ber om usäkt. Jag menade Rebecka Simonsson, inte Jessica Simonsson.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress