Elin Hansson

Q&A

Hej du! Jag älskar din stil och du är så himla snygg! Du har ju en ljusgul väska från H&M som jag velat ha i flera månader! Men jag har en fråga, vad kostar väskan och varför finns inte väskan på H&M hemsida? Förresten tror du att ett A4 papper/skolböcker får plats i den gula väskan? KRAM<3

Svar: Tack going!! Jag köpte mitt exemplar på H&M i Kompassen, Göteborg. Kan inte svara på varför den inte finns på nätet, men däremot kan jag säga att den är mindre än ett A4-format. Hoppas du hittar den i en butik nära dig, snart! :-)

Vilken är din absoluta favoritlook i vår/sommar?

I sommar vill jag gå klädd i färgglada outfits, både pasteller och lite starkare nyanser. Kommer dock att bryta av alla färgglada outfits med lite svart då och då. Men överlag kör jag på en färgglad look i vår och sommar, gärna fler färger matchade i en och samma outfit.

Ett förslag på hur jag vill klä mig i sommar.

Vilka bloggar brukar du läsa??? Just nu läser jag inte så många bloggar utan inspireras mest av Lookbook. Men brukar titta in hos alla fina Stil-bloggar och sedan tittar jag in hos Angelica Blick, Fashiontoast, Elin Kling Sofie Fahrman osv. emellanåt. Men försöker att inte inspireras allt för mycket av andra bloggare (inspireras hellre av tidningar osv.), utan vill skapa min egna stil.

Varför började du blogga? :) Jag började blogga för att jag älskar att inspirera andra människor! Dessutom vill jag dela med mig av mitt stora intresse till mode och foto.

Hur går du till väga när du ska välja kläder? Alltså hur matchar du din tröja o så? :) Det går lite olika till men jag brukar utgå från ett ”utstickande” plagg och sedan bygga på. Exempelvis: Om jag vill bära en mintgrön tröja så tänker jag, vill jag missmatcha tröjan med en färg? Bära den över en skjorta? Eller bara lite avslappnat till ett par svarta byxor? Att utgå från ett plagg brukar göra det enklare.

I detta fall har jag utgått från toppen med det gapande lejonet.

Drömresmål? :) Oj svårt, jag älskar att resa så det finns många drömresmål. Men, för att nämna ett skulle jag hemskt gärna vilja åka till New york. Har inte varit där än men har som mål att åka dit innan jag är 20. Hehe.

Dina 10 topp saker i din garderob och har du något husdjur? :D
vill gärna se hur ditt rum ser ut också :))

Svar 1. Oj topp tio i garderoben, svårt, men ska försöka.

-       Min skinnjacka (som behövs bytas ut).

-       Mina rayban

-       Mina kängor

-       Min Chanel-inspirerade väska

-       Min svarta kappa

-       Portföljen

-       Gubbskorna

-       Mitt röda läppstift

-       Min svarta, stickade tröja från Monki

-       Mina Levisshorts (som är på kollaget ovan)

Svar 2. Jag bor hemma och familjen har en kanin samt en guldfisk.;)

Svar 3. Kan absolut visa bilder på mitt rum, men måste bara städa först... hehe.


Vad vill du jobba med när du blir äldre? :) Det finns mycket jag vill jobba med! Högst upp på listan är mode, jag vill driva en egen modetidning, vara stylist, kanske ha ett eget klädmärke osv. Jag älskar att skriva så har lite tankar på att skriva en bok – bli författare också. Sedan drömmer jag om att bli fotograf, kanske polis (ja, jag är intresserad av mordutredningar), och spela in en skiva! Sist men inte minst är jag fascinerad av att flyga så pilot skulle också passa mig.

När blev du intresserad av mode? Jag har alltid varit intresserad av mode, ända sedan jag var ett litet barn. Är väl född med det eller något. ;)

Hur klädde du dig som yngre? :) Det beror på vilken ålder du menar? Haha. Har bytt stilar ett antal gånger så det är svårt att säga. Den röda tråden har nog ändå varit att jag gillar att mixa stilar, och att klädintresset alltid funnits där.

Hur kan du köpa nya saker hela tiden? Är du typ hemlig miljardär? O.o Får du blogglön, och vad jobbar du som, utifrån bloggen?
Äääälskar din stil, och vill att du ska vara min personliga stylist, dock har jag inte pengar att betala dig eller kläder jag vill ha...hehe Kram Sofia 13

Tack snälla du! J Är verkligen inte miljardär, men har ett stort klädintresse så lägger mycket pengar på det. Jag tjänar inga pengar på bloggen nu och har inget jobb.

Hur skulle du matcha en ljusrosa, slappig kavaj?:)
Tacksam för svar!
Du har en så fin blogg så!
Puss!

Till och börja med: ett stort tack! Åh en ljusrosa, slapp kavaj går att matcha på otroligt många sätt! I vår är den snygg att missmatcha med andra pasteller (kanske ett par mintgröna byxor och en vit topp?), den är även fin till vitt och svart! Du kan ha den till allt helt enkelt! Lycka till!

Är du mest sko eller väsk galen? ;) Jag är en skotjej helt klart, men just nu har jag en dille på färgglada väskor. Handlar mer väskor just nu, jämfört med skor.

Hej! Först vill jag bara säga att du ärverkligen så inspirerande! Vad tänker du på när du ska klä dig på morgonen? Hur lyckas du klä dig så snyggt? Kram

Tusen tack, vad glad jag blir! Kul att jag inspirerar dig!:-) Svår fråga. Vissa dagar har jag rent av panik och river ut kläder ur garderoben, andra dagar har jag en tanke i huvudet sedan kvällen innan och det hela går lite lugnare till. Kan nog inte ge något bättre svar än så! Gå på känslan.

Tusen tack för alla kloka frågor! Ni är så bra. Puss på er♥

Emelie

Det var väldigt intressant att läsa! Gillar din blogg skarpt! :)

ella

Jätte fina outfits bilder Älskar dem!! <3

i ♥ p h o t o - Tilda

Åh men åh vilken söt bild på kaninen! :')

m y y s a n ♥

älskar outfit # 2 !!!



kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress