Elin Hansson

Matte Red Lips
Elin har skaffat sig ett nytt intresse, ett intresse för smink! Tänker därför blanda in lite sminktips i bloggen emellanåt. Jag är inget proffs men kommer dela med mig av de tips jag har erfarenhet av. Röda läppar har jag fixat ett X antal gånger så därför kan jag det rätt bra ändå. Här visar jag vilka produkter jag använder! VAD TYCKS?!
 
Produkter jag använder:
- Peeling. För tillfället kör jag en från apoteket som är till för ansiktet.
- Carmex.
- Matt läppenna från Make up store, "Russian".
- Matt läppstift "China red" också från Make up store.
 
Steg för steg:
1. Avlägsna döda celler genom att "peela" dina läppar. De flesta ansiktspeeling:ar går att använda! Men är "peelingen" för grov rekommenderar jag att investera i en som är anpassad för läpparna. 
2. Återfukta läpparna. Jag kör carmex (vet inte om det är så återfuktande dock, haha). 
3. Applicera läppennan genom att först fylla i "läppkonturerna". Fortsätt därefter med att fylla i hela läpparna. Använd hushållspapper för att "läppa av" överbliven färg. 
4. När läppennan är applicerad kan du, för att få färgen att hålla längre, lägga på ett lager läppstift alternativt - "dutta" carmex över!
5. KLART! 
 
-
 
Elin's got a new interest, an interest for makeup! Therefore I will share some of my makeup tips here on the blog. I'm no "professional" make up artist or something but I just want to give you some simple tips! When it comes to red lips I've do it so many times that I'm pretty well anyway. Here I show what products I use! What do you think?!
 
Products I use:
- Peeling. At the moment I go for a peeling from the swedish "pharmacy". 
- Carmex.".
- Matte lip pencil from Make up store called "Russian".
- Matte lipstick "China red" also from Make up store.
 
Step by step:
1. Remove dead cells by "scrub" your lips with your peeling.
2. Moisturize your lips. I use Carmex (I don't now if it's so moisturizing though, haha).
3. Apply your lip pencil by first filling in the "lip contours". Then fill in your whole lips! Just use paper to "remove" leftover color.
4. When the lip pencil is applied you can, to get the lipstick last longer, apply a layer of lipstick alternative - carmex over.
5. DONE!
Sanna Preifelt - JULKALENDER ❤

Wow, vad snyggt :)

Svar: Tusen tack! :)
Elin Hansson

Life of Johanna

Tävla gärna i lucka 4
http://lifeofjohanna.se/2014/december/lucka-4.html#comment

Jossie

Så jäkla snyggt

Svar: Åh tack!!
Elin Hansson

Anonym

Kan du inte göra ett inlägg om dina snygga bryn!

Svar: Absolut! :D Det löser jag! Kram
Elin Hansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress