Elin Hansson

Franz Josef
PREVIEW
 
Jag kan inte få nog av Nya Zeelands landskap och dess variation. Ena dagen surfing, andra dagen hiking, tredje dagen en planerad glaciärvandring. Dessvärre blir det ingen glaciär för min del, vädret ställer till det och det blir för riskabelt... 
 
Jag och min överpackade ryggsäck anlände till Franz Josef i går. Blev förälskad direkt i denna fina lilla by. Utanför,  där jag för tillfället bor, är regnskog. Lyfter jag blicken något ser jag dessutom glaciären. En mäktig känsla att kunna se båda delar samtidigt. 
 
I just can't get enough of the New Zealand lancscape and its variation. One day surfing, second day hiking and the third day glacier explorer. Well, no glacier haking for my part because of the bad weather... 
 
Me and my over-packed backpack arrived to Franz Josef yesterday. I fell directly in love in this little small village. Outside where I for the moment stay is rainforest. If I raise my eyes a little I can see the glacier. A powerful feeling to see both rainforest and glacier at the same time. 
Anonym

WOW!

Elin Hansson

Nu fungerar det att kommentera igen :D
/ Elin

Andreas

Magnefikt :-) Härligt vad du får uppleva.

Hedvig

Vilken fin topp!

Johanna

fina bilder!

Sofia Granath

Riktigt snygga och härliga bilder! :)

Hanna Karlsson

Vackert det ser ut!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress